آلوئه ورا
*اعجاز خوراکی ها*
این وبلاگ جهت آشنایی بیشترعلاقه مندان با خواص برخی میوه ها و سبزیجات تهیه شده است.
چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:آلوئه ورا,خواص الوئه ورا, :: 19:6 :: نويسنده : انسیه و صدف

آلوئه ورا:              

آلوئه‌ورا گياهي است كه به طور چشمگيري به حفظ سلامتي و درمان بيماري‌ها كمك مي‌كند.

سلامتي گنجينه‌اي است كه بايد به شدت از آن محافظت كنيم. همه ما مي‌دانيم كه روزانه بايد به مقدار كافي پروتئين، سبزيجات و ميوه به بدن برسد؛ اما به راحتي چند نفر از ما اين كار را انجام مي‌دهيم؟ چند نفر از ما روزي دو ليتر آب مي‌نوشيم؟ آلوئه‌ورا گياهي است كه به طور چشمگيري به حفظ سلامتي و درمان بيماري‌ها كمك مي‌كند. اين گياه حاوي بيش از 200 فاكتور بيوشيمي ضروري شامل مواد معدني، آمينواسيدها، ويتامين‌ها، آنزيم‌ها و پروتئين‌هاست. آلوئه‌ورا از ريشه واژه عربي «alloeh» به معني ماده تلخ درخشان گرفته شده است.

مواد تشكيل دهنده
اين گياه حاوي مواد زير است: (در تايلند آلوئه‌ورا را دم كروكوديل و در اندونزي زبان كروكوديل مي‌نامند).
ويتامين‌ها: B12, E, C, D, A. به ندرت گياهي پيدا مي‌شود كه حاوي اين همه ويتامين‌ها باشد.
آنزيم‌ها: آنزيم‌هاي موجود در اين گياه به شكستن چربي و هضم آن كمك مي‌كنند. مواد معدني شامل: كلسيم، سديم، پتاسيم، روي، منيزيم، كروم، آهن، آنتي‌اكسيدان شكر: آلوئه‌ورا داراي مونو و پلي‌ساكاريدها است. آلوئين و امودين موجود در گياه، خاصيت آنتي‌ويروسي دارند. Lignin : به خودي خود اين ماده بي‌اثر است و فقط تأثير نفوذپذيري دارد و باعث مي‌شود مواد مغذي آلوئه‌ورا جذب پوست شده و راحت‌تر نفوذ كنند.
Saponins: 3 درصد از مواد آلوئه‌ورا را تشكيل داده است و خاصيت پاك‌كنندگي دارد و به عنوان يك آنتي‌باكتري و ضدميكروب عمل مي‌كند. اسيدهاي چرب: كلسترول، كمپسترول سيسوسترول و ليپوئل موجود در گياه از عوامل ضدالتهاب مي‌باشند.
اسيد ساليسيلك: عملكردي شبيه آسپرين دارد. آمينواسيد: بدن به 22 نوع آمينواسيد نياز دارد كه اين گياه حاوي 20 نوع از آنهاست و 7 نوع از 8 نوع آمينواسيدي را كه بدن قادر به توليد آن نيست، در خود دارد.

مصارف
آلوئه‌ورا معمولاً مصرف زيبايي دارد و در نرم‌كننده‌ها، صابون‌ها و شامپو‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اما تعجب نكنيد اگر بگوييم از آن در درمان سرطان هم استفاده مي‌شود. اين گياه با از بين بردن تومور رشد اين بيماري را به تعويض مي‌اندازد. «آلوري» دارويي است كه به همين منظور از گياه آلوئه‌ورا ساخته شده است. ماده شيميايي موجود در آلوئه‌ورا (لكيتين و آموتين) باعث كاهش رشد تومور در سرطان پوست مي‌گردد. مصرف خوراكي آلوئه‌ورا در درمان سرطان سينه، سرطان خون و سرطان تخمدان بسيار مفيد است.

براساس پژوهشي كه در دانشكده پزشكي توكيو انجام شد، نوعي پروتئين در آلوئه‌ورا وجود دارد كه باعث تحريك سيستم ايمني بدن مي‌شود (اين كار به طور طبيعي توسط ليمفوسيت‌ها، انجام مي‌گيرد و اين تحريك منجر به از بين رفتن سلول‌هاي سرطاني و افزايش گردش خون در قسمت‌هاي آسيب‌ديده مي‌گردد. آلوئه‌ورا به صورت ژل، كرم، نوشيدني، كپسول و مواد آرايشي در بازار يافت مي‌شود، ولي ژل و كرم آن بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد (به علت وجود كربوهيدرات فراوان اين گياه در ساخت لوازم آرايشي به كار مي‌رود). آلوئه‌ورا به عنوان يك آنتي‌اكسيدان عمل كرده و سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. حتي اگر هيچ بيماري و مشكلي نداريد، استفاده از اين گياه شما را سرزنده‌تر و بشاش‌تر خواهد كرد.

آلوئه‌ورا همچنين كمك زيادي به پاكسازي سيستم گوارشي مي‌كند و براي كاهش وزن مناسب است؛ زيرا ميزان متابوليك سيستم گوارش را افزايش مي‌دهد و آن را وادار به سوختن انرژي مي‌كند. با استفاده از اين گياه مي‌توانيد از دست نقاط ريزي كه در اثر بالا رفتن سن در صورت شما ايجاد مي‌شود، خلاص شويد. از چهل‌سالگي به بعد، با بالا رفتن سن، روي پوست لكه‌هاي قهوه‌اي ريزي پديد مي‌آيد كه دردناك و يا خطرناك نيستند، اما گاه ممكن است تبديل به سرطان پوست شوند و ما از آنها غفلت كنيم؛ بنابراين به محض ديدن اين لكه‌ها با پزشك مشورت كنيد. اگر مشكل خاصي وجود نداشته باشد، با استفاده از ژل آلوئه‌ورا به مدت يك ماه، دوبار در هفته خواهيد ديد چقدر آسان اين لكه‌ها از بين خواهند رفت. مي‌توانيد براي تأثير بيشتر، ژل را با آب پياز، آب ليمو و يا آب سيب مخلوط كنيد.

آلوئه‌ورا برطرف‌كننده اسهال و يبوست نيز هست. با خوردن آب آلوئه‌ورا، تمامي بافت‌هاي آسيب‌ديده، از دهان تا روده، ترميم مي‌شود. امروزه در سواحل آمريكا اين گياه به وفور يافت مي‌شود؛ زيرا اكثر افراد براي جلوگيري از آفتاب سوختگي از اين گياه استفاده مي‌كنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بازی آنلاین


تماس با ما