*اعجاز خوراکی ها*
این وبلاگ جهت آشنایی بیشترعلاقه مندان با خواص برخی میوه ها و سبزیجات تهیه شده است.
شنبه 13 آبان 1391برچسب:خرمالو,خواص خرمالو, :: 13:57 :: نويسنده : انسیه و صدف

خرمالو:          

درخت خرمالو شبیه درخت سیب است و دارای برگهای درشت و سبز خوش رنگ می باشد. درخت خرمالو درختی دو پایه و از تیره ی آبنوس سانان است.در جنس خرمالو حدود 200 گونه وجود دارد که اکثرا در مناطق گرمسیری و بعضی نیمه گرمسیری هستند.خرمالوی معمولی،بومی چین است.خرمالو مانند انار در برابر سرما ضعیف است ولی تحت شرائط مناسب می تواند تا 100 سال عمر کند و تا 9 متر ارتفاع پیدا کند.ارقام تجارتی سراسر دنیا از جمله ایران همگی بسیار قدیمی هستند و از مهمترین آنها می توان هاچیا،فویو و تانناشی را نام برد که میوه ی رقم فویو فاقد گسی است و می توان آنرا قبل از رسیدن کامل در حالیکه هنوز سفت است با چاقو برید و مصرف کرد.

*خرمالو بهترین پاک کننده ی کبد و کلّیه ها است.*میوه ی نارس آن گس است و تانن زیادی دارد.*خرمالو دارای ویتامین A ،کاروتن،کلسیم،گوگرد و فسفر می باشد که بخشی از ویتامینها و املاح معدنی بدن را تأمین می کند.* مواد قندی موجود در خرمالو برای مبتلایان به مرض قند (دیابت) چندان زیانی ندارد.

شنبه 13 آبان 1391برچسب:چای,خواص چای, :: 13:48 :: نويسنده : انسیه و صدف

چای سبز:              

در افرادی که بصورت روزانه چای سبز مصرف می‌نمایند احتمال ابتلاء به انواع بیماریها اعم از بیماریهای باکتریایی و یا عفونتهای سخت و همچنین بیماریهایی نظیر سرطان، سکته، بیماریهای قلبی ـ عروقی و بیماریهای استخوانی را کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از فواید مصرف چای سبز، کاهش مرگ و میر به دلیل هر نوع بیماری مخصوصاً بیماری قلبی ـ عروقی می‌باشد. در مطالعه‌ای که در سال 2006 صورت گرفت محققان دریافتند که چای از هر نوع نوشیدنی دیگر حتی آب خالص ، برای سلامتی مفیدتر است زیرا چای نه تنها بخوبی آب خالص ، بدن را هیدراته(آب رسانی) می کند بلکه منبعی غنی از پلی هنولز می‌باشد که از بیماریهای قلبی جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از بیماری گرفتگی رگها

تاثیر چای سبز روی افراد مبتلاء به تری گلیسیرید

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف چای سبز برای سلامت قلب افرادی که دارای تری گلیسیرید بالا هستند بسیار مفید می‌باشد. آزمایشات نشان داده‌اند کتچینهای موجود در چای سبز که با میزان مصرف نسبت مستقیم دارد(dose-dependently) مانع از فعالیت لیپاز پانکراس می‌شود(آنزیمی که بوسیله پانکراس ترشح می‌شود و چربیها را هضم مینماید.) در نتیجه این عملیات، سرعت شکستن چربیها و تبدیل آنها به تری گلیسیرید و همچنین افزایش تری گلیسیرید در خونی که بعد از صرف غذا اندازه گیری می‌شود بسیار آهسته صورت می‌گیرند.با توجه به اینکه افرایش تری گلیسیرید بعد از خوردن غذا یکی از مشخصه‌های بیماری گرفتگی رگها است، نوشیدن 2 فنجان چای سبز همراه با غذا، بسیار مفید می‌باشد.

رقیق شدن خون و جلوگیری از لخته شدن آن

کتچینهای موجود در چای سبز بوسیله جلوگیری کردن از تشکیل مواد التهابی باعث رقیق شدن خون و مانع از ایجاد لختگی در خون می‌شود که این مواد التهابی از اسیدهای امگا 6 بوجود آمده اند و در گوشت و سبزیجات روغنی غیر قابل اشباع نظیر ذرت و روغن سویا یافت می‌شوند.

به حداقل رساندن میزان صدمات وارد شده به مغز و قلب

 

شنبه 13 آبان 1391برچسب:جوانه گندم,خواص جوانه گندم, :: 13:39 :: نويسنده : انسیه و صدف

جوانه گندم:            

 

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است. ویتامین E امروز به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود.
سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است. به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است.
همچنین کسانی که از یبوست ، خستگی و بی حالی ، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند. اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو 10 دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می خواهید چاق شوید، آن را 10 دقیقه بعد از غذا میل کنید.
روغن جوانه گندم سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری می باشد. وجود درصدبالای ویتامین E در این روغن آثار زیانبار رادیکالهای آزاد در پوست را خنثی نموده و از پیری زودرس پوست و پیدایش چین و چروک جلوگیری می کند. استفاده از روغن جوانه گندم در محصولات آرایشی و بهداشتی برای درمان ناراحتی های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس بسیار مفید می باشد.
ویژگیها :
برطرف کننده چین وچروک پوست صورت
التیام بخش و استحکام دهنده پوست
محافظت در برابر پرتو فرابنفش آفتاب
ماسک محافظتی سوپر با روغن جوانه گندم: این ماسک بدلیل داشتن مواد فعال محلول در روغن جوانه گندم سبب لطافت و نرمی پوست و شفافیت چهره میگردد.

شنبه 13 آبان 1391برچسب:موز,خواص موز, :: 13:19 :: نويسنده : انسیه و صدف

موز:               

موز از نظر طب قدیم ایران معتدل و تر است و خون را غلیظ می کند . موز انرژی زیادی درد و چون نرم هست غذای خوبی برای کودکان و اشخاص مسن می باشد. بدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد. موز ملین بوده و همچنین درمان اسهال و اسهال خونی است. موز خونساز است بنابراین اشخاص لاغر و کم خون حتما باید موز بخورند. موز تقویت کننده معده و نیروی جنسی است. موز درمان زخم معده و روده می باشد. گرد موز همچنین داروی خوبی برای پائین آوردن کلسترول است. شیره گلهای موز درمان کننده اسهال خونی است. جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد. ضماد برگ درخت موز برای درمان و سوختگی مفید است. ریشه موز دفع کننده کرم معده است. موز نفاخ است و زیادخوردن آن خصوصا در سرد مزاجان تولید گاز معده می کند برای رفع این عارضه باید پس از موز کمی نمک خورد. موز تاثیر خوبی در تامین رشد و تعادل سیستم اعصاب دارد. برای درمان ضعف بدن موز را با عسل بخورید. موز مدر است. موز بعلت درا بودن قند زیاد برای مبتلایان به مرض قند مضر است و نباید در خوردن آن افراط کنند.

موزرسیده بهتر است یاسبز؟

موز کاملا رسیده ماده ای تولید میکند بنام تی اِن اِف که توان مقابله با سلولهای غیر عادی (سرطانی) را دارد، هر چه موز رسیده تر باشد لکه های قهوه ای رنگ روی پوست آن بیشتر میشود و هر چه این لکه های قهوه ای بیشتر باشند، سیستم ایمنی بدن را بیشتر افزایش میدهند. بنابر تحقیقات دانشمندان ژاپنی، در مقایسه با میوه هایی مانند انگور، سیب، هندوانه، آناناس، گلابی و خرمالو، موز با افزایش تعداد گلبولهای سفید و بالا بردن سیستم ایمنی و تولید ماده تی ان اف، بهترین نتیجه را داده است.

جمعه 13 آبان 1391برچسب:خواص اناناس,آناناس, :: 13:15 :: نويسنده : انسیه و صدف

 آناناس:          

آناناس غنى از منيزيم ماده معدنى اى است كه وجودش براى ساخت استخوان ها و ارتباط
بافت ها ضرورى است.
آناناس باعث رشد استخوان ها در بدن جوانان و استحكام استخوان ها در پسران مى شود.
يك فنجان آناناس حدود ٧٣ درصد منيزيم مورد نياز روزانه بدن را تأمين ميكند، از ديگر خواص
آناناس مى توان به نقش آن در بهبود سرماخوردگى وكاهش ميزان سرفه اشاره كرد. اكثر
افراد هنگام سرماخوردگى ويتأمين ث يا آب پرتقال بيشتر مى خورند غافل از اين كه خواص
آناناس نيز كمتر از آنها نيست.
موجود در آناناس باعث كاهش شديد سرفه يا توقف سرفه هاى شديد و كاهش « بروملين » ميزان لحاظ مى شود. پس هنگام سرماخوردگى خوردن آناناس را فراموش نكنيد
.

موضوعات
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بازی آنلاین


تماس با ما